Xing50

“Ik had een witte broek aan van Engelse stof en op de binnenkant van de riem schreef ik: ’16 oktober 1832, ik word binnenkort vijftig’, maar zo afgekort dat het onbegrijpelijk werd: Ikwrdbink5.”
 (Stendhal: Het leven van Henry Brulard, vertaling C. N. Lijsen, p.7)

“J’étais en pantalon de blanc anglais, j’ai écrit sur la ceinture en dedans 16 octobre 1831, je vais avoir la cinquantaine, ainsi abrégé pour n’être pas compris J. vaisa voirla5
 (uit Les manuscripts de Stendhal. Vie de Henri Brulard: tome 1, p.62, http://www.arkhenum.fr/bm_grenoble/stendhal/edition_diplomatique/)

Een gedachte over “Xing50

  1. jan jacquemyn zegt:

    Ik had een rok aan van Belgische makelij en in de voering stond geschreven:ikbalvebnevrg. Dezelfde nacht nog hinnikte een merrie de volgende mantra: ik ben al vijftig en ben nooit een vrouw geweest …

Geef een reactie

