Ronduit recht

“En daar ik gehoord had of waarschijnlijker nog ergens gelezen had in de tijd dat ik er nog belang bij meende te hebben me te ontwikkelen of me te amuseren of me te bedwelmen of de tijd te doden, dat wanneer men denkt in rechte lijn te lopen in een woud, men in werkelijkheid slechts in de rondte loopt, deed ik mijn best in de rondte te lopen, in de hoop op deze wijze in rechte lijn te lopen.”

(Samuel Beckett: Molloy.- In: Molloy / Malone sterft / Naamloos.- Amsterdam: De Bezige Bij 1981, p. 93/4)

Een gedachte over “Ronduit recht

  1. jan jacquemyn zegt:

    Zo liep ik jaren achteruit in de waan dat ik me voorwaarts begaf, in de waan dat ik het bij het rechte eind had met betrekking tot de meest alledaagse geplogenheden, in de waan dat ik het verleden ongestraft achter mij kon laten, totdat ik op een zekere dag mezelf tegen het lijf liep en besefte dat ik voortaan voorwaarts moest lopen in tegenovergestelde richting.

Geef een reactie

