Manuel…!

“O EMMANUEL, onze Koning en Wetgever, de verwachting der volkeren en hun Verlosser, kom ons verlossen, o Heer, onze God.”

 

“O EMMANUEL, Rex et legifer noster, exspectatio Gentium, et Salvator earum: veni ad salvandum nos, Domine, Deus noster.”

 

(laatste van de 7 grote antifonen, ook de O-antifonen genoemd, gezongen tijdens de vespers van 17 tot 23 december)

Een gedachte over “Manuel…!

  1. jan jacquemyn zegt:

    En verlos ook mij, niet van het kwade maar van het goede dat ik meende uit te dragen, dat ik meende in mij te hebben, dat ik meende in waarachtigheid te mogen koesteren, dat ik meende in ieders voordeel te kunnen beslechten … Verlos mij van deze kwelling en laat me groeien met de bluts en de buil van een deelbare en waarneembare echtheid …

Geef een reactie

