Boven water

“Maar mijn geest die nog altijd, zij het langzamer werkte, hield zich nog altijd bezig met de noodzaak in de rondte te lopen, onophoudelijk in de rondte te lopen, en elke drie of vier rukken veranderde ik van richting, wat me wel geen cirkel maar in ieder geval een grote veelhoek deed beschrijven, men doet wat men kan, en me deed hopen dat ik recht vooruitging, ondanks alles, in rechte lijn, dag en nacht, naar mijn moeder.”

(Samuel Beckett: Molloy.- In: Molloy / Malone sterft / Naamloos.- Amsterdam: De Bezige Bij 1981, p. 99)

 

Een gedachte over “Boven water

  1. jan jacquemyn zegt:

    Volgens de natuurwet is de lijn naar je moeder de meest rechte, in praktijk blijkt die lijn dikwijls heel complex en krom te lopen …

Geef een reactie

