Badkamerzinnen

“Ik ben het niet zeker, maar het was geloof ik bij de grote stilist Casanova dat ik een pracht van een badkamerzin las: “Le visage de l’homme se lave au rasoir“.”

(Marc Vanfraechem hier)

3 gedachtes over “Badkamerzinnen

  1. jan Jacquemyn zegt:

    Eerst was er het dopje, dat ik van de tube probeerde te draaien, daarna kneep ik het witte spul op een harig uiteinde van een handig borsteltje, waarna ik niet meer wist of ik nu mijn tanden moest poetsen of mijn baard moest scheren …

  2. janien zegt:

    "Vijftien jaar had de badkamer met de caravanafmetingen probleemloos dienstgedaan, de sporadisch gekneusde knie niet te na gesproken van wie zich, zijn toilet makend of zich scherend voor het lavabootje, te bruusk omdraaide en aan den lijve moest ervaren hoe gering de speling was gebleven tussen rand en wand."Badkamerzin van Tom Lanoye, waarmee hij zopas de Tzumprijs 2010 voor mooiste zin heeft gewonnen. Uit "Sprakeloos".

  3. Anoniem zegt:

    Speedreading zonder klikken: dat krijg je dan, de badkamerzin van Tom Lanoye dubbelop. Nu ja, mooie zinnen, mogen die niet dubbelop op vanzinnen? Ja, toch?

Geef een reactie

