Mais tu es fou

“A ce moment, dans un demi-sommeil, tout d’un coup, je suis effrayé par ce que je suis en train de faire.”

“At that moment, in a sort of half sleep, all of a sudden, I’m terrified by what I’m doing.”

(in memoriam Jacques Derrida (+ 9/10/2004), hier te bekijken en beluisteren, vanaf de 1.53e tel)

2 gedachtes over “Mais tu es fou

  1. janien zegt:

    Ja, Derrida herontdekt. Mooimooi dat je me hierop attendeert! D?? plek voor herontdekkingen is dit hier voor mij. Wow. Ik leg je citaat vandaag naast woorden van Erwin Mortier in de mond van Helena. Wat een diepteperspectieven over schrijven en lezen!

  2. jan Jacquemyn zegt:

    Elk woord dat ik spreek, elk woord dat ik schrijf is een aanval op de heersende staat van zijn; spreek of schrijf ik niet, dan nog zal mijn dadendrang een gat slaan in mijn onderbewuste hang naar een zekere, veilige geborgenheid …

Geef een reactie

