Fatigue

“At length, fatigued with so fruitless an employement, he sought relief from change.”

(William Beckford: Vathek. Edited with an Introduction by Roger Lonsdale.- Oxford/New York: Oxford University Press 1983, p. 21)

“Zo vruchteloos afgemat van
een bezigheid ten slotte
zocht hij verkwikking in
verandering.”

(eigen vertaling en frasering)

Een gedachte over “Fatigue

  1. JaJa zegt:

    Enkel al bij lezing van gedachten over verandering, verander ik van gedachten; verander ik de perceptie waarmee ik gaande was, verschuif ik traag mijn handeling en kom ik uit op een bewustere aanwezigheid van mijn veranderende gedachten, die uitmonden in een intensere waarneming en grotere bewustwording van mijn daden, die dan eventueel overgaan naar een andere en meer vanzelfsprekende bezigheid van een totaal nieuwe orde …

Geef een reactie

