Hoe meu’ek da zengen

“ce –
comment dire –
ceci –
ce ceci –
ceci-ci –
tout ce ceci-ci –
folie donné tout ce –
vu –
folie vu tout ce ceci-ci que de –
que de –
comment dire”

(In memoriam Samuel Beckett (+22/12/1989), uit zijn laatste, geschreven Frans (1988) Comment dire, zie ook hier.  Piet Joostens vertaalde in het Opwijks in Yang 2006 nr. 1, zie ook hier)

“tees –
oe noemt dadde –
tees ie –
tees tees ie –
tees ie ie –
al tees getees ie –
dwoas gegeven al tees –
gezien –
dwoas gezien al tees getees ie da te –
da te –
oe noemt dadde”

2 gedachtes over “Hoe meu’ek da zengen

  1. JaJa zegt:

    Hoe zal ik het zeggen,datgene wat ik te zeggen heb,wat ik weet dat ik zeggen mag,wat ik zeggen kan dat ik weet,weet ik het dan,zeg ik het dan,dat wat ik denk te zeggen,dat wat ik weet te denken,denk ik dat ik het weet,dat ik het zal zeggen,zal denken,zal weten,en mag het,kan hetdenkend gezegd worden,wetend gedacht worden,wie weet het,denkt het,zegt het,wie zal het mogenhopen dat ikooit gehoordzal worden,wie zal het weten wie durft het te zeggen?

Geef een reactie

