Ik Ken een Man

“Zoals ik zei tegen mn
maat, want ik ben
altijd aan ‘t praten, – John, zegik, wat niet zn
naam was, het donker om-
geeft ons, watkunnen we er tegen
doen, of anders, zullen we &
waarom niet, een verdomme grote auto kopen,
rijden, zegt em, om
christus’ wil, kijk
uit waar ge gaat.”
“As I sd to my
friend, because I am
always talking,—John, I
sd, which was not his
name, the darkness sur-
rounds us, what
can we do against
it, or else, shall we &
why not, buy a goddamn big car,
drive, he sd, for
christ’s sake, look
out where yr going.”

(Robert Creeley: I Know a Man.- Uit: Selected Poems of Robert Creeley.- 1991.- Zie ook hier, met zijn stem en zegging)

Een gedachte over “Ik Ken een Man

  1. Jan J zegt:

    En hij praat maar,die dekselse prater van mij,weet niet waar z’n lichtende pad begint,waar hij z’n mond moet houden;maar hij gaat wel in de donkerste tunnel,uit vrije wil, tegen de vlakte van het saaie zwijgen, en vraagt zich af wanneer uit andermans mondeen prater tevoorschijn komt die in de weerwilvan z’n eigen beklag een vriend kan worden voor het leven, zo eentje waar je tegen kan praten,eentje die uit z’n tunnel kruipt,een fiets versiert en daarmeenaar de verdoemenis rijdt.

Geef een reactie

